❤ (。◕‿◕。) ❤

Naikkan Berat Badan?

yanchii | 09:00 | 0Comments |
4/12/2017



Assalamualaikum dan selamat sejahtera, sejak akhir-akhir ni Yan risau dengan berat badan Yan sekarang. Untuk makluman semua Yan tergolong dalam kalangan 'underweight' maksudnya berat badan Yan kurang daripada normal. Bayangkanlah berat badan Yan ringan sejak dari sekolah rendah sampai sekarang dah umur 19 tahun!.  Dulu Yan tak kisah pasal berat badan Yan mungkin sebab tak ramai orang underweight dekat sekeliling Yan dan kebanyakan orang risau berat badan naik je huhuhu jadi masa tu semua nak kurus macam Yan tapi sebenarnya mana baik kurus macam Yan sebab Yan underweight.  Masa tu semua kecil lagi jadi tak tahu sangat pasal kesihatan huhuhu. Sekarang umur pon nak masuk 20 tahun depan Yan agak concern sebab takut nanti nak minta kerja tak dapat sebab apa?  Berat badan tak normal. Yan ade 2 ke 3 kawan Yan underweight tapi mostly semua berat badan normal.

Sejak umur 17 Yan cuba naikkan berat badan tapi tak berjaya, mungkin salah Yan juga tak berusaha sangat. Mungkin juga Yan tak tahu cara betul dan sihat untuk naikkan berat badan, yelah sekarang kebanyakan tip dan info hanya untuk orang yang berat badan berlebihan huhuhu... Sekarang ni Yan cuba makan ikut masa tapi Yan tak tahu berapa banyak kuantiti makanan yang perlu dimakan. Kawan-kawan semua cakap kena makan banyak je tapi banyak mana yang sihat? Yan nak naikkan berat badan dengan cara yang sihat. Pernah la cuba makan dalam kuantiti yang banyak tapi Yan penat makan banyak-banyak hahaha... Kalau korang tau cara yang betul dan sihat untuk naikkan berat badan beritahu Yan ye.
Thanks for reading and see you later. Bye!

Thank you for Reading ≧ω≦ Leave a comment!

0 Lovely Comments:

Post a Comment

Thank you for leaving your comment ♥

Copyright©2012-2018.Allright Reserved by Yan