❤ (。◕‿◕。) ❤

Ridsect Super Heroku...

yanchii | 19:58 | 0Comments |
      Assalamualaikum...



Haaaa... Ada rasa nak tau tak kenapa Tajuk Entri hari ni macam tu. Hehehe.. Okeylah tanpa membuang masa 'Cik Setuju' akan mula mencaritakan 'Kisah Ridsect Super Heroku'

Semua tau Ridsect tu untuk membunuh nyamuk betul tak? (eh..eh..mcm xtau pulak). Siapa tak tau nyamuk tu apa tengok gamba bawah tu ha (mcm ajar budak tadika yg comel2 tu pulak.. ehee...)

(Nie nyamuk kartun tau.. Hehe..)

Alaaaa.. Bile nak cerita nie... Mesti dah malas kan nak tunggu? Okey.. Bawak Besabor.. Hehehe..

Kisahnya macam ni, masa hari Selasa sekolah saya ada buat latihan sukan waktu petang. Nak tau saya rumah apa? Saya rumah batu.. hehe... Maaf-maaf... Saya rumah biru. Okey saya teruskan cerita.. Mula-mula kami kena lari tapi saya tak boleh lari sebab saya tengah pening, boy saye tak tau pun saya tak sihat masa tu sebab saya tak nak dia risau hehehe..

Lepas tu kami kena lontar peluru pulak, saya tak buat pun sebab saya sangat kurus sampai tak boleh nak angkat benda berat tu.. hahaha... Akhir sekali baru kami kena buat lompat tinggi masa ni saya buat main-main je sbb saya malas sikit. Masa tu..... Saya dengar orang menjerit 'LIPAN!!!'
Tapi saya buat tak kesah je sebab org yg jerit tu jauh dari tempat saya berdiri. Pastu, kami pon balik lah.

Masa perjalanan nak balik tu saya rasa benda yg mencucuk kat kaki, saya ingat mungkin 'kemuncuk' alaaa.. yg benda selalu melekat kt kain atau seluar yg selalu ada kat padang tu.. Saya abaikan jela..

Lepas dah sampai rumah tu, saya rasa ada benda yg bergerak kat kaki saya.. Mula-mula saya ingat 'semut' lepas tu saya lipat la kaki seluar tu....
Dengan mata yg Terbeliak.. Dengan degupan jantung yg Laju... Sambil Menjerit..
Saya mengibas kan kaki selaju yang mungkin supaya benda yg ada kat kaki tu terpelanting.

Haaaaaa.... Nak tau apa... Benda yg melekat kt kaki tu adalah.......
LIPAN!!!!!!!!!

Hahahaha... mmg Mimpi ngeri lah.. Nasib baik lipan tu dah Terbabas dari kaki saya. Dengan sepantas kilat saya amik 'Ridsect' Terus halakan senjata saya tu tepat ke sasaran dan... TEMBAK!!!

Hahahaha... Mati la lipan tu.... Nasib baik tak kena Sengat. Panjang lipan tu lebih kurang 5cm.. Tengok gambar lipan yang dah mati tu kat bawah.

(Haaa... Ngeri tak?? Kih3)

Bila lipan tu dah mati saya sapu guna penyapu dan penyodok dan buang dalam tong sampah (kejam x? kih3)
Saya paaaaaaaaaaaaaaaaaaling...... Tak suka Serangga dan Haiwan Reptilia...

Lepas ni saya dah seram nak pegi padang lagi. Nanti terjumpa mak bapak lipan tu lagi masalah..
Tapi... Yang paling peliknyer kan.. Kenapa saya boleh Tak Perasan ada lipan? siap bawak balik rumah pulak tu... Aduhai~







Don't be a silent reader, Please Leave a Comment (。◕‿◕。)

0 PENGOMEN TERHEBAT!!:

Copyright©2012-2017.Allright Reserved by Yan