❤ (。◕‿◕。) ❤

Allah Bayar "CASH"

Liyana yan | 18:26 | 4Comments |
01/08/2013


Perbualan Adik dan Kakak di dalam bilik. Kakak dalan keadaan tidak sihat.

Adik : Kakak! Adik kan dah lama tak demam. Bukan macam kakak, sikit-sikit demam.
Kakak : Yerke.. Berapa lama dah adik tak demam?
Adik : Dah 3 tahun lah. Adik minum ais banyak pun tak demam.
Kakak : Antibody adik kuat kot, sebab tu tak sakit.
Adik : =P

3 Bulan Kemudian

Adik : Kakak, kenapa adik rasa macam nak demam.
Kakak : Minum banyak ais memang la macam tu.
Adik : Tak mungkin lah! Sebelum ni tak ada macam tu.
Kakak : Betul lah adik. Kakak tak tipu.

Ke Esokkan Hari (selepas berjumpa doktor)

Kakak : Kan kakak dah kata demam sebab minum air berais.
Adik : Hmmm...
Kakak : Lain kali jangan riak walaupun bab kesihatan.. Allah bayar "CASH" sekarang.
Adik : Sorry....

Assalamualaikum semua.. So, dah baca dialog kat atas tu?? Motif Yan sebenarnya adalah utk kita mengelakkan perbuatan lagha, riak, angkuh dan bongkak. Dialog di atas mmg betul-betul berlaku yer. Kalau hal kecik macam tu pun Allah dah balas terus kat dunia apatah lagi kat akhirat. Allah bukan balas sikit dan sekejap tahu kat dunia ni.. Allah bagi 2 kali ganda berat ag balasan tuh dan semestinya lama. Sama-sama lah kita pada bulan Ramadhan ni melakukan kebaikan. Ramadhan pun sudah mahu meninggalkan kita. Oleh itu, gunakan kesempatan ini untuk mengumpulkan pahala sebanyak mungkin. Salam Ramadhan semua :)






Don't be a silent reader, Please Leave a Comment (。◕‿◕。)

4 PENGOMEN TERHEBAT!!:

Nadya Dyana said...

yup tak leh cakap macam tu.ingatan duk diri sendiri juga :)

Hafiza AizZawa said...

"cash" mmg betul pun..klu kite memperlekehkan org..esk2 kte kene..

Liyana yan said...

@Nadya Dyana haha.. yes you right :)

Liyana yan said...

@Hafiza AizZawa Betoi tu... hari ni kita ckp org esok kita dapat balik dah :D

Copyright©2012-2016.Allright Reserved by Liyana Aqilah (Yan)