Tutorial : Letak (.post blockquote {) Dalam Blog

yanchii | 18:24 | 0Comments |
16/6/2012

Assalamualaikum...

Selamat Petang Semua! Hari ni saya nak share satu tutorial yg dah lama saya cari. Pernah tak korang cari perkataan ".post blockquote {" tapi tak jumpe? Saya adalah salah satu mangsa nya (kih3). Saya SEARCH kat google dan cari tutorial yang boleh saya guna pakai untuk buat blockquote ni. Akhirnya Saya jumpa juga. Mmg separuh menjerit la jugak.. Itu lah gune nya internet kan?
Kalau korang tak faham saya tunjuk kan cara dia, tapi saya guna tutorial ni dlm template Simpel. Tak tahu la kalau template lain boleh ke tak.

CREDIT : Terjal Bicara


FIRST
Mula-mula sekali, Sign in Blog korang... Lepas tu tengok step kat bawah ni.

Dari Dashboard -> Design -> Design -> Edit HTML 

Klik Download Full Template untuk keselamatan takut hilang tiba-tiba. Lepas tu cari kod kat Bawah ni


.post-body {


SECOND
Dah Jumpa? Bagus! Lepas tu korang letak kod kat Bawah ni di Atas kod yg korang cari tadi.

.post blockquote {

Sekarang korang dah ada kod .post blockquote { lepas tu korang boleh la ikut tutorial ni pulak Klik SINI 

Kalau Menjadi Beritahu kat komen yer, saya nak tahu jugak menjadi ke tak.. 
SELAMAT MENCUBA!  ^_^v
















Thank you for Reading ≧ω≦ Leave a comment!

0 Lovely Comments:

Post a Comment

Thank you for leaving your comment ♥

Copyright©2012-2020.Allright Reserved by Yan