Persiapan Untuk Anak Kucing

yanchii | 14:00 | 6Comments |
18/12/2013





Assalamualikum... Ke semua 5 ekor anak-anak bulus Yan dah nak masuk 2 bulan jadi Yan kena sediakan barang-barang yang perlu ada untuk anak kucing ni. Siapa yang belum tengok gambar anak-anak bulus a.k.a cucu Yan masa kecik boleh KLIK SINI


Barang-barang yang mesti ada ialah.....


1. Makanan Anak Kucing


Kalau jenis macam nie senang, kita letak dalam piring atau mangkuk pastu rendam dengan air suam. Kalau nak bagi makan guna 'wet food' yang dalam paket kecik pon tak apa cuma Yan tak suka bila bau mulut anak kucing kuat sangat bau tuna.



2. Litter Box / Kotak @ Bekas Pasir Kucing


Kalau bela kucing kat rumah kena ada benda ni kalau tidak merata-rata lah najis nanti. Yang paling penting, kena ajar anak-anak kucing ni guna benda ni kalau nak membuang hajat. Untuk anak kucing ,Yan sarankan pakai jenis ini (Litter Tray) sebab ia rendah senang anak kucing nak panjat nanti.



3. Litter Scoop


Yang ini kegunaan nya untuk mengkaut segala khazanah yang ada dalam litter box nanti..



4. Pasir Litter


Ada banyak jenis pasir untuk kucing membuang hajat boleh pilih mana-mana yang kita suka. Yan pilih yang ini sebab senang nak beli sebab kedai nya dekat dengan rumah. Ini jenis 'clumping' jadi senang nak kaut nanti gune litter scoop.



5. Odour Free


Yang ini pulak tak wajib beli pon. Tapi Yan perlu benda ni sebab Yan guna ini untuk cuci litter box. Pernah satu hari tu kucing Yan membuang hajat then tersasar. Benda ini lah akan membantu untuk hilangkan bau dan kotoran tersebut.



Banyak lagi sebenarnya yang Yan perlu sediakan contoh nya shampo anak kucing, spray kutu, sikat dan etc. Yan letak gambar cucu Yan dekat bawah ni. Chill!!


























Thank you for Reading ≧ω≦ Leave a comment!

6 comments:

  1. comel² semua.semua brg² ni wajib ada untuk keperluan dorang dan memudahkan kerja kita jugak :)

    Jemput singgah ke blog
    Blog Azhafizah.com

    ReplyDelete
  2. comelnye anak kucing... barang2 tu mmg kene ader bila kita bela kucing...

    ReplyDelete
  3. Byknya kucing yan..best bela kucing..rasa ada teman je..dulu sya ada kucing sekoq..rasa mcm kawan baik..p mna2 mmg dia sllu ikut :)

    ReplyDelete
  4. Wah... ni baru tuan yang high class.. untung anak kucing tu dapat tuan yang macam ni :)

    ReplyDelete

Thank you for leaving your comment ♥

Copyright©2012-2020.Allright Reserved by Yan