❤ (。◕‿◕。) ❤

Orang Kuat Tidur Lagi Pandai?

Liyana yan | 12:00 | 2Comments |
26/11/13








Assalamualaikum... Eh betul ke orang kuat tido ni lagi pandai?? Biar betul kau ni Yan?? Hahaha.. Berdasarkan apa yang Yan baca memang betul lah tapi kuat tido tu mestilah ada caranyer yang betul bukannya tido mati sampai 24 jam (erk???) Baca lagi untuk tahu kesahihan maklumat ni.

Macam yang Yan cakap tadi, kita bukannya kena tido mati tapi tido sementara sahaja. Tapi, Berapa lama kita kena tido??? Yelah, tido sementara tu pon kena ade berapa timing yang betul. Menurut pakar tido 10-20 minit pon dah cukup untuk segarkan minda. 

Kalau nak cuba kaedah ni untuk tido kat pejabat, mase makan tengahari paling bagus. Kalau tido lama sangat nanti bos marah pulak kan? Tapi kalau nak tido sangat kat pejabat, tido dalam keadaan tegak sambil duduk untuk elakkan daripada tido mati.

Tidur selama 60 minit terbukti bagus untuk pemprosesan mimpi kognitif iaitu membantu anda ingat fakta, tempat dan wajah (wajah sape eh??). Masalahnya bila dah bangun mesti mamai kejap macam adik Yan.

Nak tingkatkan kreativiti?? Penyelesaian nya dengan tidur selama 90 minit. Selain meningkatkan kreativiti (yang pandai melukis dan tangan kayu kompem pandai lepas nie :p) membantu kita mengingat prosedur dan emosi 





Don't be a silent reader, Please Leave a Comment (。◕‿◕。)

2 PENGOMEN TERHEBAT!!:

Aefa Aerisya said...

patut laa.. selalu xckp tido hahaha tu yg xberapa nk cerdik tu hihihi

Liyana yan said...

@Aefa Aerisya haha.. tulah... kena cukup tido baru cerdik..

Copyright©2012-2016.Allright Reserved by Liyana Aqilah (Yan)